Przygotowanie do medytacji, trzy ważne aspekty przed rozpoczęciem praktyki

  • by

Zanim zaczniesz oddychać, spójrz wgłąb siebie...

Przygotowanie do medytacji jest jak wyjazd w podróż. A na wyprawy zawsze trzeba się odpowiednio przygotować. Nie inaczej w przypadku praktyk oddechowych. Jeżeli jesteś osobą, która chce rozpocząć swoją przygodę wgłąb siebie poniżej przygotowałem trzy rady w jaki sposób możesz się “spakować” fizycznie oraz psychicznie do wejścia w stan medytacji. Dzięki temu praktyka stanie się prostsza, przyjemniejsza a Twoje rezultaty bardziej widoczne.

1. Wycisz ciało i umysł

Oczyść swój umysł oraz ciało. Przygotuj się mentalnie, do tego, że będziesz wchodzić w stan medytacji. Pozwól sobie na wyciszenie około 15 min przed sesją medytacji, weź prysznic, jednakże nie jest to obowiązek. 

Postaraj się już nie spoglądać na swój telefon, komunikatory i media społecznościowe. Są to niepotrzebne elementy Twojego stylu życia, od których w tym momencie powinieneś się zdystansować. 

Oprócz przygotowania zewnętrznego, pozwól również przygotować się swojemu wnętrzu. Najlepsze rezultaty można osiągnąć przy odstawieniu wszelkich posiłków ( oprócz herbat i naparów ) na co najmniej godzinę przed rozpoczęciem medytacji.

2. Zadbaj o swój komfort

Upewnij się, że masz na sobie wygodny strój. W zależności od panującej temperatury w pomieszczeniu, powinieneś odpowiednio dobrać swoje ubrania. 

Optymalna temperatura powinna być dobierana w zależności od Twojego stopnia zaawansowania z medytacją. Dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją praktykę, zalecam, aby wywietrzyć pokój przed sesją. Dzięki temu powietrze będzie bardziej rześkie i chłodniejsze. 

Pamiętaj, że pozycja, w której będziesz medytować pozostanie Ci towarzysząca przez następne kilkanaście bądź kilkadziesiąt minut, zatem upewnij się, że nic co masz na sobie nie powoduje, że czujesz się skrępowany/a.

3. Przygotuj odpowiednio otoczenie

Zadbaj o dopasowaną atmosferę dookoła. Odpowiednia stymulacja zmysłów pozwoli Ci na wejście w głębszy stan świadomości i osiągnięcie lepszych efektów na ścieżce do komunikacji z Twoim JA. 

Wyłącz wszelkie sztuczne źródła światła. Zamiast nich świetnie mogą się sprawdzić wszelkiego rodzaju świece zapachowe parafinowe lub lepsze z naturalnego wosku sojowego. 

Żywy płomień daje przyjemne światło, które pozwala się wyciszyć i nie obciąża naszego wzroku. Dobrą kompozycją pasującą przy medytacji jest odpowiednia muzyka. Dźwięki o wysokich wibracjach, takie jak:

  • japoński flet, 
  • misy i gongi, 
  • śpiew ptaków, 
  • padający deszcz,
  • potok strumienia.
 

Jako przewagę muzyki warto włączyć lecznicze częstotliwości odpowiadające każdej z czakr w naszym organizmie. Pomogą Ci wejść w stan głębokiej medytacji oraz doświadczyć pełniejszej refleksji nad samym sobą.

Poniżej kilka przykładów podkładów tła muzycznego.

 

Najnowsze wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *